DESCARGA GUIA DE APRENDIZAJE No 2 DE 2022

Descarga
Guia de Aprendizaje No 2 Inglés Noveno Profesor Damar Pedroza
I I GUÍA NOVENO -Abril 18 de 2022 Prof D
Documento Adobe Acrobat 440.2 KB

DESCARGA GUIA DE APRENDIZAJE No 4 DE 2021


Descarga
Guía No 4 Inglés Prof. Damar Pedroza Grado 9 (Periodo 4)
IV GUIA NOVENO 4 DE OCTUBRE 2021 PROF. D
Documento Adobe Acrobat 757.3 KB


DESCARGA GUIA DE APRENDIZAJE No 2 DE 2021

Descarga
Prof. Damar Pedroza III GUIA NOVENO 26 DE JULIO 2021
Prof. Damar Pedroza III GUIA NOVENO 26 D
Documento Adobe Acrobat 545.2 KB
Descarga
GUIA II NOVENO PROF. DAMAR PEDROZA
I I GUÍA NOVENO -Abril 19 de 2021 Prof D
Documento Adobe Acrobat 712.5 KB

Descarga
Docente: MARTA NOGUERA
LEARNING GUIDE 2
GUÍA NOVENO2021.pdf
Documento Adobe Acrobat 1'004.4 KB

Descarga
Guía No 1 Inglés Prof. Damar Grado 9 (Periodo 1)
I GUÍA NOVENO -Febrero 22de 2021 Prof Da
Documento Adobe Acrobat 389.2 KB


Presione sobre el icono acorde a su grado.


Ninth 1

Ninth 2

Ninth 3

Ninth 4



Actividad De Recuperación, Nivelación y Profundización Del Cuarto Periodo.


Descarga
ERICK NIEBLES VILORIA
9th Grade.pdf
Documento Adobe Acrobat 20.8 KB



Learning Guide # 5



Descarga
ERICK NIEBLES VILORIA
Learning Guide #5
9th Grade´s Learning Guide #5.pdf
Documento Adobe Acrobat 694.5 KB




Presione sobre el icono acorde a su grado.


Ninth 1

Ninth 2

Ninth 3

Ninth 4



Learning Guide # 4



Descarga
ERICK NIEBLES VILORIA
Learning Guide # 4.
9th Grade´s Learning Guide #4.pdf
Documento Adobe Acrobat 1'008.7 KB





Descarga
ERICK NIEBLES VILORIA
9th Grade´s Learning Guide #3.pdf
Documento Adobe Acrobat 386.1 KB



  • Deduce  información importante que le permite desarrollar interacciones significativas con su interlocutor.
  •  Formula preguntas sencillas sobre temas que le son familiares apoyándose en gestos y repetición.
  • Describe con oraciones simples de rutina diaria y la de otras personas. 
  • Solicita explicaciones sobre situaciones puntuales relacionadas con la escuela, la familia y su entorno cercano.
  • Describe con oraciones simples de rutina diaria y la de otras personas.
  • Responde con frases cortas a preguntas sencillas sobre temas que le son familiares.
  •  Utiliza expresiones y frases sencillas para comunicar sus ideas de manera respetuosa.
  •  Participa activamente en las actividades programadas en clase.

 

GRAMMAR

 

  • To Be: Affirmative-negative- question forms (full and contracted forms) Questions and answers, Wh-words
  • Possessive Adjetives
  • Article infinitive: A- An
  • Demonstrative: This-That/ These- Those.
  • Prepositions: At, On, In
  • Present Simple: Affirmative, questions and Third person, WH-words: Do-Does
  • Adverbs of frequency
  • WH-words

 

VOCABULARY

  • Greetings, Questions/ Answer for greeting, Alphabet, Personal Information, Numbers 0- 100, Family members, Personality Adjetives, Countries and nationalities, Colours, Jobs,  Dairy routine/ Time expressions, Sport Adjetives.

 

SOCIAL LANGUAGE

  • Talk about your daily routine.
  • Interview about activities.             

 

WRITING

  • The routine about member of your family, your best friend and you.

 

READING

  • Describing pictures about the family.
  •  Describing someone else’s routine.

 



Descarga
Grados: Noveno
Docente: Erick Niebles Viloria.
Fecha máxima de entrega: Viernes 24 de abril.
Actividad 9no.pdf
Documento Adobe Acrobat 659.1 KB



Welcome guys!!!!

We are really happy to show you these links for you to expand your knowledge as well as have lots of fun!!!! http://www.englishclub.com



Descarga
Adverbs of Intensity and Quantifiers wit
Documento Adobe Acrobat 47.1 KB

ACTIVIDADES

Watch the following videos to practice your listening skill!

Grammar Exercises

Click on these links to practice the grammar topics. Remember that practicing is the only way to improve your English skills.  

Games


Click on this link to practice the vocabulary with games.


  • Identifica información específica y predecible en textos escritos cuando se usa el modal “can” para expresar habilidad.
  • Reconoce información específica en textos escritos donde se utilice los contables e incontables.
  • Utiliza una serie de expresiones y frases para dar información sobre lo que se tiene habilidad para hacer.
  • Asiste con buena actitud a las actividades propuestas por el proyecto de bilingüismo.

GRAMMAR

 

  • Expression Countable and uncountable noun
  • There is/ There are
  • How much/ how many
  • Quantifiers: A little, a lot, a few, Some/ Any
  •  Modals: Can/ Can’t. Should/ shouldn’t
  • Play + game/ go+ verb+ -ing/ do + activity
  •  Intensifiers
  • Extreme Adjectives.
  • Like/dislike
  • Ing adjetives

 

VOCABULARY

  • Holiday activitieS, Ordinal number, The weather and Season, clothes, Food group, Healthy habits and free time activities, food and containers.

 

SOCIAL LANGUAGE

  • Roleplaying a dialogue about ordering food and discussing free time activities.

 

READING

  • A country full of dishes, An article about healthy meals.

 

WRITING

  • An e-mail about Colombian meals, Poster about the environment.

CONTENIDOS


ACTIVIDADES


Learning Guide # 1


Descarga
ERICK NIEBLES VILORIA.
Guía De Aprendizaje.
Grados: Noveno.
9th Grade´s Learning Guide.pdf
Documento Adobe Acrobat 567.2 KB


Learning Guide # 2


Descarga
ERICK NIEBLES VILORIA
Guía De Aprendizaje # 2
Grados: Noveno.
9th Grade´s Learning Guide #2.pdf
Documento Adobe Acrobat 474.2 KB



Click on this link to practice the vocabulary with games.

 

 

 




TERCER PERIODO


CONTENIDOS


GRAMMAR

  • Comparatives  and superlatives  adjetives
  • The imperative
  • Have to/ has to for obligation
  • Present continuous
  • Time expressions for present actions
  • Affirmative, and questions
  • Affirmative and negative predictions using Will- Won’t
  • Past simple

 

VOCABULARY

  • Natural landscape, animals, helping environment,  opposite Adjectives

 

SOCIAL LANGUAGE

  • Presentation ideas on how to help the earth, discussing pictures giving your opinion on animal cruelty

 

READING

  • Natural ecopark, Don`t waste water, How we are helping our sick Earth!

 

WRITING

 

  • A poster about helping the Earth and a composition explaining three predictions with your opinions.

LOGROS

  • Comprende una descripción oral y escrita en la que se use el Will para actividades futuras.
  • Produce discurso oral y escrito  en los que usa el presente continuo para expresar actividades donde  se realiza  en el momento.
  • Utiliza vocabulario adecuado para darle coherencia al discurso oral y escrito cuando este usa expresiones de obligación.
  • Participa respetuosamente en las actividades encaminadas a  promover  nuestro proyecto de bilingüismo a la comunidad.

ZONA DE DESCARGAS


ACTIVIDADES

Watch the following videos to practice your listening skill!



CUARTO PERIODO


CONTENIDOS


GRAMMAR

• Comparatives and superlativeadjetives
• The imperative 
• Have to/ has to for obligation
• Present continuous: Time expressions for present actions

Affirmative, and questions

• Affirmative and negative predictions using Will- Won’t 
• Past simple

 

VOCABULARY

Natural landscape, animals, helping environment, predictions for the world in 2030.

Opposite Adjectives

 

SOCIAL LANGUAGE

Presentation ideas on how to help the earth, discussing pictures giving your opinion on animal cruelty

 

READING:

Natural ecopark, Don`t waste water, How we are helping our sick Earth!

The three Rs of rubbish

 

WRITING: 

A description of an ecopark in Colombia

A poster about helping the Earth

A composition explaining three predictions with your opinions.


LOGROS

• Comprende una descripción oral y escrita en la que se use el Will para actividades futuras.
• Produce discurso oral y escrito  en los que usa el presente continuo para expresar actividades donde  se realiza  en el momento.

 

• Utiliza vocabulario adecuado para darle coherencia al discurso oral y escrito cuando este usa expresiones de obligación.

 

• Participa respetuosamente en las actividades encaminadas a  promover  nuestro proyecto de bilingüismo a la comunidad.

ZONA DE DESCARGAS


ACTIVIDADES